Nu ska ni få höra en gammal fransk låt av en sångaren Joe Dassin. Första gången jag fick höra den var på en franska lektion i 8:an eller 9:an då låten fanns i arbetsboken. Jag gillar ju nästan allt som är på franska så jag lärde mig refrängen och sen dess har jag lyckats nöta in den i min lillebrord huvud också ;) haha
Sen nu hittade jag den här videon till där någon har lagt in bilder på de ord han sjunger så det är lättare att förstå texten, både om man kan lite franska eller inget.

Så ni som vill lära er franska kan ju lyssna här om ni får för er. Låten är ju gammal men jag tycker att den är chic och enkel. Jag ska passa på att lära in hela den så jag kan och förstår hela låten sen :)



Je m'baladais sur l'avenue le coeur ouvert à l'inconnu
J'avais envie de dire bonjour à n'importe qui
N'importe qui et ce fut toi, je t'ai dit n'importe quoi
Il suffisait de te parler, pour t'apprivoiser

Aux Champs-Elysées, aux Champs-Elysées
Au soleil, sous la pluie, à midi ou à minuit
Il y a tout ce que vous voulez aux Champs-Elysées

Tu m'as dit "J'ai rendez-vous dans un sous-sol avec des fous
Qui vivent la guitare à la main, du soir au matin"
Alors je t'ai accompagnée, on a chanté, on a dansé
Et l'on n'a même pas pensé à s'embrasser

Hier soir deux inconnus et ce matin sur l'avenue
Deux amoureux tout étourdis par la longue nuit
Et de l'Étoile à la Concorde, un orchestre à mille cordes
Tous les oiseaux du point du jour chantent l'amour

Champs-Élysées är en så fin gata. Det var jättehäftigt att åka buss upp mot triumfbågen där. Hade varit kul att få gå in och strossa i några affärer där i solen också  när man var där förra året. Men nästa gång ska jag göra det! Bra en andledning att få åka dit igen;) haha
// Elaine

Kommentarer
Postat av: - bbella || 120611 ::

morning , sovit gott då ? :)

2011-08-06 @ 12:06:08
URL: http://bellahuuynh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0