Jag fick en utmaning av Lovisa igen och den här gången var det att fota mina favoritdetaljer - de små detaljerna som gör det stora helt. Det tycker jag var en riktigt fin mening! För vad vore mitt rum utan alla mina saker (som jag vet är för många för mitt lilla rum :P)? Jo trots att det skulle vara rent skulle det vara ganska opersonligt. Så jag tro inte att någon som läser min blogg är förvånad att se att jag har fotat dessa saker? haha Men för de som inte känner mig säger det en hel del om mig - som Lovisa också sa :)


Självklart har mina kära eiffeltorn en plats i mitt hjärta! Har räknat ut att man kan hitta 10 eiffeltorn i mitt rum om man letar. Det största på bilden köpte mamma när hon var i Paris när hon var 17 år och det lilla köpte jag när jag var där för 2 år sedan - när jag var 14 år.


Parfymer är något som jag har svårt att låta bli att älska. Tycker att flaskan är minst lika viktig som doften och det är därför alla mina parfymer står synliga som en viktig detalj hos mig.


Mitt pyttelilla fat med smycken och ploppörhängen. Här ligger även mitt hjärthalsband som jag fick av Niclas när vi hade varit tillsammans i en månad. Kan inte beskriva hur glad jag var när jag fick det. När jag inte har det på mig är det en viktig detalj som lyser upp mitt rum.


Mina två serieboxar som fast att det inte är små och lätta gör mitt rum till mitt. Jag kan se de två bästa serierna i världen (enligt mig) när jag vill - Vänner och Förhäxad!



Min skivsamling. Visst man köper knappt skivor längre - förrutom jag. Tycker att det är så kul att ha den där lilla textboken och skivan i min hand och sen när jag blir äldra titta tillbaka på vad jag lyssnade på, om man nu kan spela cd-skivor då? Den franska musiken har alltid en plats i mitt hjärta t.ex.


De här två söta änglarna köpte jag som souvenirer från min farmors hemstad i Finland. Den lila för att jag gillar den färgen mycket och den gröna för att det är agustis ängel (för de är faktiskt månadsänglar)- det visste jag dock efter att jag hade köpt den lila. Men då gick jag bara och köpte en till. Sen nu har jag kommit på att den lila är Junis - alltså Niclas. Så det där symboliserar nu - Niclas och mig <3

Jag hade lätt kunnat tagit med fler saker, men jag måste ju begränsa mig någon gång och de här är nog de detaljer som alltså betyder allra mest för mig.

Vilka är era favoritdetaljer egentligen? Berätta gärna i en kommentar eller skriv ett blogginlägg som en liten utmaning! :)

// Elaine

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Bra där! Roligt att se :) Jag tycker det är ett intressant ämne, kan lätt hålla på i flera inlägg om ens favoritsaker. Det lär bli fler såna för mig alltså, bra att ha ifall man har idetorka. ;)



Och haha, den där rubriken "Det är de små detaljerna som gör det stora helt", den bara kom. Jag ska fan bli POET?!!? Hahahha nej men, det bara kom, och blev så bra.

2011-08-16 @ 21:21:28
URL: http://hallplatsverkligheten.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv. ja de va verkligen otur :/

2011-08-17 @ 09:33:38
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0