Hej! Idag är det ju Lucia men jag har dock inte sett eller gått i något luciatåg. Jag har däremot blivit erbjuden så jag ska inte säga något x) haha. Tyckte att det var mysigt att gå lucia när jag var mindre. När jag gick på dagis var jag den enda tärnan (istället för att det var en lucia) för att min lusiakrona var för stor för mitt huvud. Ett annat år åt jag upp lussekatten som jag skulle ge till pappa på morgonen på vägen till honom i mitt lilla "luciatåg". haha Sen gick jag lucia i nian för skola, ålderdomshem och på en julmarknad på kvällen.
Idag blev det alltså inget lussande men vi fick i alla fall lussekatter och glögg i skolan så lite, lite luciakänsla har jag fått ändå.

Annars har jag hållt på med lite estetiska uppgifter hela dagen och mer blir det imorgon. Hade även en historialekton och franska revolutionen. Det verkar bli en snabbgenomgån av det men det gör inget eftersom jag arbetade med franska revolutionen i 8:an eller 9:an.

Nu är det i alla fall kväll igen. Jag har sett julkalendern och tv:tittandet fortsätter just nu med masterchef. Snart ska jag äta apelsin och se Top model! :)





// Elaine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0