Här udner har vi min egengjorda lampa!

Först vill ajg säga att den här uppgiften vara riktigt svår:
Vi skulle designa en lampa. Alltså skissa upp en design med en grudnidé till vad vi ville göra. Jag ville göra en stående lampa som jag alltid velat ha i mitt fönster. Jag hade en idé om att det skulle vara skuret i lampskärmen i något häftigt blommigt mönster, den skulle vara svart och insidan i någon stark färg. Sen när den lös var min förhopppning att det skulle bli coola effekter.

MEN den där idén förändrades lite på vägen. När vi skulle bygga den blev det genast svårt att komma på en hållbar konstruktion till en stående lampa. Så det fick bli en hängande. Där hade jag dock också jättesvårt att få ihop något. Ni vet inte hur länge jag satt och tittade på den ibland och undrade vad jag höll på med. För den skulle också kunna lysa så det var inte bara att göra en lampskärm. Sen så blev mönstret någon enklare än jag hade tänkt mig och något svart klisterpapper fanns inte...

Så ja, resultatet efter nästa hela terminens lektioner inom formgiving är den här lilla lampan. En lampa som när jag kollade på den när den var klar insåg hur den skriker 60/70-tal. Eller är jag helt ute och cyklar då? I alla fall ser jag framför mig att man hittar den här dammig i källaren  och inte alls vill hänga upp den igen. Men sen tänker jag ändå också att det är cool och färgglad. Det är ändå något sånt här jag ville göra. Jag ville ha färg, blommor och kontraster och här har jag det faktiskt ändå. Vem har dessutom sagt att inte 60 och 70-talet är modernt igen? ;) haha 

Hur som helst måste jag ju visa den här på bloggen och jag måste säga att jag är stolt över mig själv som faktiskt fick ihop en lampa tillslut!







Ser den ut att höra hemma på 60 eller 70-talet? Vad säger ni?
Jag tyckte den var ganska hemsk vid första "grannskning" som sagt ...haha

// Elaine


Kommentarer
Postat av: Isabelle

jättefin! visste att du skulle lyckas :)

2011-12-21 @ 16:52:29
Postat av: Carina

När jag såg den på bilderna, och innan jag läste texten, tänkte jag - den där kommer kommer från mitt flickrum 1970. Precis exakt som modet var 1970! Jag hade brunt, gult och orange i mitt rum, och blommigt, ljuva minnen. Kul grej det blev, Elaine.

2011-12-22 @ 07:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0