Igår hittade jag en gammal kjol i min sylåda under sängen. Det är såklart ingen köpt kjol utan en kjol som jag tror att mamma och jag slängde ihop för några år sedan. Var inne i en period då jag verkligen ville lägga ner tid på att sy. Dock lyckades jag inte så bra och det blev ett blått, stramt och för litet linne sytt hos mormor (sydd med egengjort mönster), en turkos kjol o och tunika (sydd efter mönster) och sen den här kjolen då. Jag tror inte jag tänkte på att de var julkulor på mönstret, var så glad över att jag hittade ett billigt tyg i guld bara x) haha. Men nu är den liten och genomskinlig så vad ska jag göra av den? Fast den skulle ju passa nu när det är jul snart! ;) haha




Påtal om det där med att sy så vill jag ju faktiskt lära mig det...Men just nu skyller jag på att jag inte har någon tid. Jag vill ta alla uppgifter i skolan nu och sen kanske fokusera på att gå någon sykurs. För ja jag skulle bra gärna vilja kunna sy kläder om några år... Snygga sådana! Fast jag blev väldigt nöjd med den turkosa tunikan som mormor och jag sydde faktiskt. Har visat det på bloggen förr men kanske gör det sen igen :)

// Elaine

Kommentarer
Postat av: Lovisa

... en lampskärm?! BA-DUM-TSSSSSSSSS

2011-11-22 @ 21:48:46
URL: http://hallplatsverkligheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0