Nu tänkte jag ta tag i berätta om min helg som bestod av ett läger fylld med folk, mat och en bal på det. Det var nämligen så att jag fick följa med Lovisa och hennes kompisar Patricia, Elsa och Hanna till Unservik. Jag hade redan varit där två gånger på konfirmationsläger men den här gången för det för att fira den första advent med svenska kyrkans ungdom.

Vi kom dit på fredagskvällen och då fick vi mat (maten var alltid god och man behövde inte var hungrig kan jag säga) sen blev vi indelade i grupper då vi lekte lite lekar. Sen på lördagen så lekte vi åter igen lite lekar. Vi gick också ut eftersom det var så fint väder. Efter det fick vi lyssna på tre nunnor. Det var intressant men trött blev man av att bara sitta och lyssna. Men å andra sidan var det massa fart före då vi fick lära oss danska vals, bugg och foxtrot så vi behövde nog varva ner. Buggen satt lättast för mig eftersom jag har dansat det förrut. Men det var länge sen fast ändå verkade jag ha något kvar i mig. Lyckades nästan också lära Lovisa fast jag började hela tiden dansa tjejsteg när jag skulle dansa killsteg x) Dansen blev ju dock inte så noga sen på kvällen vid balen ändå.

Men men, sen var det dags att fixa sig inför balan och middagen. Vi var 5 i ett rum så det var lite stressigt men det gick. Innan middagen sen var det kall äppelglögg som fördrink, västerbotten paj med romsås till förrätt, kall pasta och fläskfilé till "varm"rätt (haha) och halloncheeskake till efterrätt. Sen bar det då iväg mot balen där jag vi dansade tillsammans. Vid tolv fiade vi sen in det nya kyrkoåret med en stor skål. Så det var som nyårsafton ungefär

Ni ser, det var en full helg det där! Det var kul att få lära känna lite nya trevliga människor och för än gång skull fira advent på ett lite annorlunda sätt tycker jag :)

Här kommer lite slumpvalda bilder och så småning om kommer det bilder från höjdpunkten av helgen -lördagskvällen

Lovisa och Hanna





Lovisa gillade ett spel ;)



Brunchen i söndags var jättegod! Bacon, äggröra, mackor, lussebullar, choklad och champis bjöds det på!


På morgonen när vi skulle åka hem och de hade snöat :)


// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0