Så, nu känner jag mig duktigt. För att trots att jag har känt mig snurrig och inte varit på topp idag så har jag nu på eftermiddagen nästan skrivit klart min argumenterande uppsats på engelska. Vi har övat ganska mycket på argumentation på engelskan ett bra tag nu. Det började med att vi fick lära oss fler "linking words", alltså ord som binder ihop meningar. Jag lärde mig mycket där som var behövligt inför en muntlig argumenterande diskussion senare. Sen såg vi filmen "Thank you for smoking" som handlade mycket om att "om man har rätt argument har man aldrig fel". Smart ;) Men ja nu så har det kommit till den skriftliga delen som jag började med för två veckor sen och snart har jag reslutatet klart in för fredag då min deadline är.

Fast att jag tycker att jag har jobbat fasligt mycket nu idag, med tanke på att jag skrivit det där i några timmar, varit i skolan och febrilt försökt få ihop min lampa och skrivit lite om tanker om slaveri på historian så har jag ändå saker kvar som jag har lovat mig själv att göra. Jag har märkt att jag mår bäst när jag får saker gjort, eller det har jag alltid vetat. MEN det får inte bli för mycket dock. Det måste jag komma ihåg! Men hur som helst har jag sen serie som ska sammanfatta en bok att rita och något blogginlägg att skriva. Sen ska jag ha en mysig välförtjänt kväll framför tv:n med Top model! :)



// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0