Hej!

Idag har jag som jag redan skrivit haft foto, engelska, bild och franska. På bildlektionen fick vi göra några ritövningar och då öva på att koppla på den hägra sidan av hjärnan, den som står för de kreativa. Först skulle vi bara rita ett ansikte i profil och sen ett från motsatt håll. Från den ena sidan skulle det var ganska lätt och svårare på den andra. Där skulle man behöva koncentrera sig mer men för mig var det svårt på båda sidor... Efter det skulle vi i alla fall rita av varandra utan att titta på bilden och bara på personen. Vi 5 körde att alla ritade av alla. Snacka om att vi skrattade åt att sitta och stirra på varandra. Sen såg ju teckningarna minst sagt annorlunda ut... haha

Men det var kul och nu ska vi fylla i det där med flytande tusch och sen får vi se hur konstverken blir :)

Jag hade mina nya örhängen idag



// Elaine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0