Jag måste ändå säga att min lillebror har en bra musiksmak när han frågar om jag hört en fransk låt han tycker är bra. Jag hade inte hört den och kan hålla med om att den var lite mysig och sådär charmigt fransk ;) Artisten heter  " Coeur de pirate". Jag hittade också en annan låt med lite mer fart i som hon sjunger + en variant av den gamla låten "tous le garcon et de fills de mon age" som jag lärde mig utantill förrut i 9an ;) haha

Att lyssna på lite fransk musik såhär passade nu när jag gör lite av franskaläxan - kikar omkring på en fransk tvkanalsida. Typ som kanal5 i Svergie fast i Frankrike. Jag försöker lyssa på en intervju av en författare som ritar den populäraste tv-figuren i Frankrike nu - han heter Titeuf. Det är dock JÄTTESVÅRT att förstå vad som sägs..
 http://www.tv5.org/TV5Site/publication/galerie-131-1-Zep_Titeuf.htm


Titeuf! ;D haha

Låten lillebror tipsade mig om. Jag är stolt över honom! ;)


Coeur de pirate

// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0