Äntligen är det fredag igen! Det känns skönt för tycker att jag gjort ganska mycket i veckan. Visst, några lektioner har varit inställda men jag har jobbat hemma en del. Så nu är det skönt med helg och fredagskväll som alltid gör:)

Idag har jag i alla fall börjat se på filmen Jeanne D'Arc på historian för att vi läser om medeltiden nu. Jag har alltid velat veta vem hon där Jeanne var så det är lite intressant. Har ju förstått på namnet att hon kom från Frankrike. Förrutom det har jag bara haft engelska idag. Jag skrev "writting assigment" om varför Pride and prejudic är en klassikier. Men jag är inte klar så fortsätter med det nästa vecka då vi också ska börjar arbeta med hur man argumenterar på engelska. Hade t.ex en genomgång mer bindeord inom engelskan idag. Vissa ord kände jag inte igen och vissa var ju lite mer och mindra bekanta.

Psst...Till middag blev det tacogratäng ;)

 Har min fina nalle Niclas hos mig <3
image description
// Elaine

Kommentarer
Postat av: Lovisa

taaaaacogratäääng D: du skrev det där för att retas. medge det. erkänn. (fast eftersom jag var så elak idag så går det jämnt ut. nästan)

2011-10-07 @ 20:42:27
URL: http://hallplatsverkligheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0