Jag vet att det ibland är ett fasligt tjat om melodifestivalen och Eurovison song contest på mig. Men det är lite av en tradition för mig att se det varenda år. Så nu i Euroviosontider tänkte jag ännu en gång lägga upp mina 5 favoritlåtar från Eurovison genom åren.

Igår gick ju Sverige vidare, som tippat och det var ju kul. Dock fick jag inte samma känsla av låten som första gången jag hörde den... Men aja åter till mina favoriter!

Arash och Aysel - Always in my heart för Azerbaijan 2009



Helena Paparizou - My number one för Grekland 2005 (Vinnare)



Ruslana - Wild dances för Ukraina 2004 (Vinnare)



Luminita Anghel - Let me try för Rumänien 2005



Mihai Traistariu - Tonero för Rumänien 2006



Les fatals picards - L'amour à la francais för Frankrike 2007



Sen tror jag att årets låtar från Grekland, Frankrike och Cypern kommer bli långvariga favoriter!

Vilka är era favoriter, om ni har några?

// Elaine

Kommentarer
Postat av: Carina

Italien är ganska bra, Moldavien min outsider, känner viss sympati för både Serbien och Makedonien. Man måste ju hålla på på Sverige som bäst, men ej, aj aj, tar ändå inte Ryssland hem det här?? Ryssland har en oemotståndlig låt även om man inte ser tanterna Babushki utan bara hör låten. Ska kolla om mina 6 nämnda bidrag når topp 10 eller inte på lördag.

2012-05-25 @ 20:38:50
Postat av: Sandra

JAaaaa!! Tack för att du länkade den franska låten i slutet. Har tänkt på den hur länge som helst

2012-05-26 @ 13:56:47
URL: http://sandrafloren.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0