Här har vi mitt lilla hus som jag snickrade (Okej, limmade) ihop på arkitekturlektionen idag (även igår).
Vid första anblick måste det se ut som ett väldigt underligt och särskilt inte så designat ut. Så är det också. Jag har byggt och ritat det utefter en text som en person i en bok förklarade hur hans drömhus skulle se ut. Det var väldigt drömskt och han ville ha det ena och det andra. Men jag gick all in på det jag såg framför mig när jag läste texten och det var alltså så här jag såg det i mitt lilla huvud - En liten drömkoja som ska ligga belägen på en exotisk ö eller i skogen med träväggar, färgade glasdörrar, gräs på taket, en terrass och köket som ett eget skjul. Sen ville han ha en hemlig gång till köket som fick bli en rutschkana.

Som ni ser har jag minst sagt arbetat väldigt fritt med det här. Lite tycker jag att jag egentligen skulle ha gått på något mer stilrent men en större del av mig säger åt mig att jag tycker om att det är lite knasigt! Jag skrattar varje  gång jag ser det! haha

Vad var er första tanke när ni såg det?

// Elaine

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Trrrrrrrrazan och banaaaarneee!!!!! :D

2012-05-16 @ 21:50:32
URL: http://hallplatsverkligheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0