Hej!

Jag har startat dagen med att äta frukost ( tillsammans med lite onyttigheter - inte bra) och sen renskrivit en krönika i svenska som jag började skriva igår. Sen ska det båda idag, imorgon och på måndag pluggas lite hsitoria, andra världskriget inför provet på tisdag.

Ikväll är det ju Eurovison och det ska jag inte missa. Det ska ses tillsammans med Isabelle och Linnea.
Vilka tror ni vinner?

Jag har mina små listor jag:

De jag vill ska komma i topp 4:
Sverige - Loreen
Frankrike - Anggun - Ech (You and I)
Grekland - Eleftheria Eleftheriou - Afrodisiac
Cypern - Ivi Adamou - La la love

De låtar som gärna också får komma högt:
Malta - Kurt Calleja - This is the night
Rumäningen - Mandinga - Zaleilah
Italien - Nina Zilli - L'amore è femimina
Ryssland - (De rysska tanterna) - Party for everybody

De två finaste baladerna (är annars ingen balad-tjej):
Serbien
Spanien


De jag tror vinner ( vet inte om jag vågar skriva Sverige...) :
Ryssland - ( De rysska tanterna) Party for everybody
Irland - Jedward -Waterline
( Sverige)

Har nog en chans att komma högt:
Serbien - Zeljko Jokismovic - Níje ljubav stvar
Italien - Nina zilli - L' amore è femimina

//Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0