Jag lyssnade på fransk radio igår under tiden jag jobbade med mitt projektarbete. Det är inte så ofta som jag gör det men det är något jag och alla andra som vill lära sig flytande franska borde göra. Det är så mysigt att lyssna på fransk musik men också radiopratet. Det går så himla fort och speciellt roligt är det när  man hör känd reklam på franska. Till exempel den där för Carglass här över. Slutet pratar jag om då. haha
 
Men det bästa är när man blir påmind om vissa franska ord som man lärt sig men som försvunnit bak i minnet men då kommer fram igen och det känns som att man lär sig språket riktigt bra!
 
// Elaine 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Sv: Jaa, det var verkligen inte helt fel :) Vad ska du hitta på för skoj idag då? :)

2013-04-11 @ 10:42:18
URL: http://olesenstjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0