I Maj hände det väldigt mycket roliga saker. Jag lekte både med Niclas hundar och Lovisas lamm när Amanda, Sara, Ninni och jag var dit. Lovisa skjutsade oss en bra bit vilket var en ( eller två) roliga åktruer och så gjorde vi också paj till middag.  I skolan blev jag klar med mina designsaker (som Dali-skon och mitt projekt)  och det var dags för studentskivor. Först var det min egen där temat var superhjältar och den andra var Markus med asiatiskt tema.  Förrutom det var det final i Eurovision här i Sverige så Markus, Isabella, Niclas och jag satt bänkade med massa godis. Sen i slutet på månaden, en varm dag var Niclas, jag och hans mamma på öppet hus på hans nuvarande skola.
 
Sen får vi ju inte heller glömma vårutställningen där vi ställde ut det som vi designat alla tre år på designlinjen!
 
 

 
 I Juni var studen äntligen kommen, studenten som man så länge drömt om. Det var en jättefindag (dock lite sorglig) ful med sol, glädje, tågåkande, flakåkande, tårtätande och vinkande. Dagen efter var både Niclas och jag helt slut så vi firade hans fördelsedag och nationaldagen med att ligga ute i det varma sommarvädret och hälsa på några får.  Några dagar senare började jag sommarjobba vilket gjorde att midsommarafton firades lätt med Markus, Issa, Niclas och massa gott. Det soliga vädret fortsatte att hålla i sig så vi begav oss ut på sjön och sen avslutade jag Juni med att fira mamma och pappas födelsedagar med kladdkaka.
 
 
 
I Juli njöt jag av sommaren ännu mer. Jag jobbade halva månaden och när jag var ledig träffade jag Ellinor och pratade om studenten. Gjorde samma sak med gänget en sommarkväll hos Isabeller, var på bio två gånger, umgicks med pojkvän och lillebror, åt min goda sallad till lunch, fick Niclas att testa frosen yoghurt, hade en envis katt i sängen och var på semester med familjen vid havet. Tillsist avslutade jag månaden med en dagskryssning med vännerna. 
 
 
 
I Augusti var det fortfarande sommar. Jag åt kräftor, åkte och badade med Amanda en varm augustidag och sen fyllde jag 19 år. Jag träffade skäkten på dagen och på kvällen åkte Niclas och jag till havet och hade picknick i solnedgången med några änder. Efter det var det dags för Niclas och hans band att spela på en regnig men vacker eldfest. Den sista tiden av sommaren bade jag vid havet, en gång med Issa och en gång med killarna. Sen blev det en sista tur ut på sjön i solnedgången, lunch med mamma på hennes jobb, torgfest och en stor inhandling av kurslitteratur. Jag minns att jag också hade en förkylning som aldrig ville ge sig. Men tillslut försvann den och Niclas flyttade till ett internat. Efter att ha lämnat av honom där tröståt jag Banassplitglass.
 
Ja det var en lång och underbar sommar! 
 
// Elaine

Kommentarer
Postat av: Elin Jonsson

Sv; Eller hur! :)

2013-12-28 @ 16:04:26
URL: http://elinviktoria.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0