Ikväll är det andra chansen i melodifestivalen men då jag ska på musikal kommer jag inte att titta. Dock önskar jag att Behrang Miri med Jalla Dansa Sawa går vidare till globen. Är det någon som kan rösta åt mig? haha
 
Jag gillade den direkt när den startade i förra veckans deltävling och det var såklart tack vare franskan. Men också tack vare glädjen i den, jag ville bara dansa med. När jag sen läste lite om den tyckte jag om den ännu mer tack vare budskapet i den. Texten av refrängen är nämligen på arabiska, franska och svenska för att nå ut till många och jag tycker sånna här glada och fredliga låtar ska lyftas fram.
 
Här är översättnignen som jag hittade på SVTs hemsida:
 Ya omri ana (Du är mitt liv)
Habibi Anna (Min kära)
Chante avec moi (sjung med mig)
Ale, Ale, Ale

Mes yeux sur toi (Mina ögon på dig)
Habibi ana (Min kära)
L’amour est pour toi (Min kärlek är till för dig)
Ale, Ale, Ale

Ya omri ana (Du är mitt liv)
Habibi Anna (Min kära)
Jalla, Dansa, Sawa (Kom igen, låt oss dansa tillsammans)

Så om jag hade röstat ikväll hade Behrang Miri fått min röst tillsammans med Martins Rolinski. Hans låt var lite svänig ändå. haha
 
// Elaine 

Kommentarer
Postat av: Manar

Åh älskar den låten också, och den blev bara bättre när jag märkte att Oscar Zia var med!

2013-03-02 @ 18:47:11
URL: http://dailyofme.blogg.se
Postat av: FASHION BY IDAG

SV: Varsågod! :D

2013-03-03 @ 00:32:25
URL: http://fashionbyidag.blogg.se
Postat av: Clara

Ja den var glad och medryckande!

2013-03-03 @ 08:57:39
URL: http://clararingqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0