Med posten i måndags kom mina linser från lensway. Jag beställde dem i fredags så det kallar jag snabb leverans. Tack vare Black Friday och studentrabatt kostade de 400 kr. Jag använder de som heter Dailies. Fast jag fick prova ett nytt märke hos optikern som satt så bra. Men jag har inte hunnit dit och fått dem godkända än utav optikern så jag får prova dem i vår. 
 
Men Dailies har också släppt samma sort fast som är mera återfuktande. Det stod på Lensways hemsida att de skulle gå att byta från de jag har till dem. Men när jag kollade på måtten på linsen (baskruva och diameter) var det inte samma mått. Därför vågade jag inte testa dem då jag läste någon annanastans att de kunde ramla ur eller sugas åt till ögat om man hade fel mått...
 
Ni som är vana linsavändare, vad säger ni om det här fallet? Det skillde 0.2 på baskurvan och diametern. Det är ju egentligen inte så mycket att oroa sig för kanske? 
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0