Vilken vecka!
 
Jag sitter hemma (det riktiga hemma) igen, helst slut efter en första vecka på folkhögskolan. Den har varit så intensiv med nya människor och långa dagar. Men gär är en sammanfattning. Jag flyttade med mamma, pappa och Niclas i söndags och...
 
...I Måndags var det första dagen. Redan vid frukosten träffade jag lite nya männsikor. Det var en samling för alla på hela skolan (ca 100 pers) mitt på dagen där vi fick träffa lärare och se lokaler. Sen på kvällen var det sockerkaksbak på elevhemmet. 
 
I Tisdags var det lite inriktnignt på konstlinjen som jag går. Vi fick se olika sorters konst, prata lite mer med läraren och veta lite mer om varandra (jag har dock inte hunnit prata med alla än). Just denna dag var det dock lite extra jobbigt då jag kände att jag kanske hade gjort fel val när jag tackade nej till Beckmans...
 
I Onsdags kom en konstnär som hette Toumo Haapala och hade ett projekt med hela skolan. Vi fick i mindra grupper 2 dygn på oss att göra ett "happening" någonstans på skolans område. Min grupp skulle vara i bokskogen. Vi höll och pysslade/sammsades/jobbade ända från 9-21. Tavlan på bilden över bidrog jag med.
 
I Torsdags fortsatte vi att jobba med projektet. Sen vid 9 skulle hela skolan gå runt på de olika stationerna och titta på "föreställningarna" som var gjorda utav levande eld, musik och konst i mörkret. Det blev mycket häftigare än många trott och det var magiskt att se. Dock fick vi inte filma något så det finns bara i minnet (Eller den såliga bilden här över). Men ni ska veta att det var riktigt fint.. Vår i skogen var lite läskig att rigga upp eftersom det var kolsvart. 
 
Idag vaknade jag trött från gårdagen. Vid 9 hade vi samling i aulan där vi reflekterade över gårdagen med Toumo och alla. Efter det städade vi och åt lunch. Efter lunchen var det dags för info om lite extra val som vi ska ha och sen när vi hade slutat tog jag bussen hem med fyra andra tjejer. Jag har hunnit "lära känna" några hitills. 
 
Så nu ska jag ha en mysig kväll hemma och ladda batterier för nästa vecka.
 
//Elaine

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad spännande! Jag har sett fram emot din första rapport på bloggen. Kram!

2015-08-28 @ 19:33:45
Postat av: Annette

Låter som en spännande vecka. Tavlan är jättefin och jag älskar ju fjärilar. Kram

2015-08-28 @ 20:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0