Ja nu är det ju bara 5 dagar kvar till jul. Trots det har jag ingen julkänsla men jag gjorde denna lista i alla fall: 
 
1. Pepparkakor eller lussebullar? Pepparkakor men är inte såmförtjust i det heller.
2. Skumtomtar eller knäck? Kan nog inte välja...
3. Ischoklad eller marsipan? Ischoklad.
5. Julkorv eller julskinka? Julskinka.
6. Lax eller sill? Jag gillar inte alls sill men ÄLSKAR lax.
7. Sylta eller pastej? Jag vet inte ens vad sylta är så jag får väl välja pastej...
8. Paradis eller Aladdin? Paradis.
9.Revbensspjäll eller Janssons? Janssons. Jag älskar mammas Jansson!
10. Glögg eller julmust? Julmust. Dricker typ glögg en gång varje jul.
11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Röbetsallad.
12. Ris a la Malta eller gröt?Inget...
13. Hemma eller borta? Hemma.
14. Utomlands eller Sverige? Är det snö så väljer jag helt klart Sverige. Annars skulle jag dock välja Paris eller London. Gärna med snö där också. Men en jul på en sandstrand lockar mig inte i alla fall.
15. Ge eller få? Ge.
16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Mysterier på Greveholm.
17. Chokladkalender eller paketkalender? Choklad.
18. Plastgran eller äkta? Plastgran. Den barrar inte och kan användas i flera år. Det känns fel att hugga ner en gran och ta in den...
20. När vill du att första snön ska falla? Första december eller gärna i mitten på november.
21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Ja för många...
22.När är det dags att pynta? Några dagar före julafton, max en vecka före annars tröttnar jag på julen innan den julafton är här.
23. Kan du komma på något negativt med julen? Ja de kan skapa för höga förväntningar och en enorm stress.
24. Favorit julfilm? Grinchen.
25. Favorit julkalender? Pelle Svanslös och Diselråttor och sjömansmöss.
26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Mättad.
27. När öppnar du dina julklappar? Vid 7-tiden på julafton men nu när jag bara har Niclas julklapp att öppna blir det på juldagen.
28. Favorit juldoft? Jag har ingen.
29. Vad framkallar mest julstämning? Snö och Julmusik.
30. Vad är viktigast med julen? Att få ha en ledig stund och fira med familjen.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0