Bildkälla:svt.se
 
http://www.svtplay.se/debatt
 
Jag måste säga att debatten från förra veckan är otroligt intressant. Första ämnet som handlar om att rökning ska förbjudas på busshållplatser och lekplatser t.ex, tycker jag är helt rätt. Jag tycker inte att folk som är allergiska, eller inte gillar röklukt, ska behöva anpassa sig till rökarna. Gert Fylking säger att polis och lagar inte ska behövas kallas in i den här situationen utan att rökarna ska kunna förstå det själva. Men jag tror tyvärr inte på att det är så lätt och tycker bara att han gör bort sig i den här debatten där han dessutom smutskastar nuvarande regerningen. 
 
Sen såg jag dessutom avsnittet från Uppdrag granskning där de intervjudade en IS-krigare. Därför var det extra intressant att se den här debatten som handlade om i fall de som åker till Syrien för att kriga ska ha rätt att komma tillbaka för vård och sen åka tillbaka igen eller om de (som har dubbla medborgarskap) ska tas ifrån det svenska. Det var livliga diskussioner och jag kan säga så här . Att IS lyckas med att skrämma hela världen med sina videos där de halshugger krigsfångar och dödar för att själva dö och komma till paradiset det är värre än hemskt. Jag finner inga mer ord just nu.
 
 


 
 På senaste tiden har jag verkligen blivit intresserad utav debatt, uppdrag granskning och andra samhällsfrågor.
 
// Elaine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0