Imorse var jag och tränade med Frida och hennes syster på gymmet. Jag cycklade i 20 minuter, körde olika styrkeövningar och sprang på crosstrainern i 10 min. Lagom svettig efter det stannade jag sen och hälsade på farmor en kort stund.  Lite senare tog jag bussen hem för att äta lunch. Sedan dess har jag funderat på packning, mobilt bredband, planering, säkerhetskopiering av bilder och . ja sånt där inte så viktiga saker men som jag måste få lite tid till också.
 
Så det blev äntligen en eftermiddag och kväll när jag kunde mysa ner mig i sängen med datorn och sen äta middag med familjen. Det händer inte för ofta nu och jag har längtat efter det ett bra tag. Jag hade kunnat fått jobba hela dagen men jag kände att jag var alldeles för trött förra veckan och alldeles för stressad den här veckan (trots att jag har lov) så jag behövde tacka nej. Men jag måste ju erkänna att jag hade dåligt samvete... Jag är ju bara en sådan person.
 
Nu blir det lite fredagsmys!
 
// Elaine
 

Kommentarer
Postat av: Mini

Har läst din blogg ett tag nu. Tycker du gjorde helt rätt i att tacka nej, även om det kändes. Av det som jag har läst så verkar du jobba väldig mycket men nu har du ju skolan att tänka på också, och då behövs det lite paus från jobb ibland. Visst förstår man att man måste hjälpa till och tjäna lite pengar, men du har nästan alltid tackat ja till jobb innan. Så jag tror att de förstår om du tackar nej ibland, med omständigheterna. Tycker att du är värt lite ledig :)

Svar: Tack så jättemycket! Ja du har rätt, jag jobbar nästan lite för mycket och det blir lite tungt nu ändå under vintern. Men det känns jätteskönt att höra att någon förstår det och att du vill skriva det :)
Jättekul att du har hittat till min blogg! :)
Elaine

2015-10-30 @ 22:23:04
Postat av: Mohammedi's | Art, model & designer

nice

2015-10-30 @ 23:46:54
URL: http://mohammedis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0