Idag har jag haft den sista teatern och denna gång såg vi på två dokumentärer och en film som läraren Dani Kouyaté hade gjort. Jag tyckte detta var riktigt intressant och detta bland annat för att alla filmer var på franska. Dock har han inte pratat franska under lektionerna, utan engelska och några ord på svenska. 
 
Efter att ha letat upp en film som vi såg (Quaga Saga) - en komedi, hans nyaste film (Soleils) och ett seminarie med honom har jag förstått ännu mer vilken bra, intressant och klok person/lärare/regissör han. Lektionerna var roliga men framför allt nyttiga och de handlade om att våga vara fri och inte tänka så mycket på sina misstag. Det behövde jag. Så jag är glad att jag stannade kvar fast att uppgifterna var tuffa. Han har fått mig att se saker från ett annat perspektiv. Så tisdagarna de senaste veckorna har varit en upplevelse!
 
Annars har jag tappat bort ytterligare en ring idag (jag är så arg på denna slarvmaja som jag har inom mig) och sen har jag nästan jobbat klart i illustrator.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0