Några bilder som jag tog förra året på Wikdagen då jag bara var besökare.
 
Nu är det mindre än en månad tills den stora vårutställningen här på skolan. Med andra ord kallat "Wikdagen". En vecka senare slutar jag och måste flytta ut.. *snyft. Hur som helst är det här dagen som vi alla här på skolan har sett fram emot sedan i höstas när vi började. Teatereleverna kommer spela upp föreställningar, musikerna kommer ge konserter, skrivarna kommer läsa upp sina texter och vi konstare kommer ställa ut massa konst. Förrutom det kommer det att säljas mat och fika och vi hoppas på en superhärlig vårdag. Bland vatten, djur och natur. Jag jobbar precis som de andra konstarna med ett projekt som jag kommer ställa ut speciellt för den här dagen som jag jobbar med varje dag just nu,
 
Alla som vill komma är välkommna. Är man intresserad av skolan eller bara utav kultur är det ett ypperligt passande tillfälle. Eller om man bara undrar vad vi gör här och vad jag har gjort den senaste tiden. Jag har själv varit på tre "Wikdagar" - året innan Niclas gick här, det året Niclas gick, för att stötta honom och förra året då det hade blivit en tradition. Det var efter det som jag själv bestämde mig för att söka. Fast om jag ska vara ärlig så trodde jag inte att jag skulle hamna här. Åren innan hade jag inte alls någon lust att gå här men jag kastade mig ut och är jätteglad över att jag har gjort det.
 
Vill du söka till Wik och konstlinjen är sista dagen att söka 15 Maj!
Ansökan till musiklinjen har redan varit men till Skrivarlinjen är sista dagen 29 April och till teaterlinjen 15 Maj.
 
Mer Info hittar ni här:
//www.lul.se/sv/Kampanjwebbar/Wiks-folkhogskola/Startsida/Estetiska-kurser/
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0