2016 har absolut varit det bästa året på länge. Jag har utevecklats och varit med om så mycket och det är jag så tacksam för!
 
  • Jag har bott på tre ställen.
  • Jag har varit på klassresa till Berlin där jag också klarade mig helt själv fast jag inte kunde språket.
  • Jag har har lärt känna Alexandra och Ann-Kristin och också tyvärr varit tvungen att  säga hejdå till dem Cassandra, Josephine och Saba med flera från min konstklas och mitt rum på Wik.
  • Jag har utvecklats så mycket inom kroki och haft fantastiska lektioner med Stina Wolltert och alla andra fantastiska lärare där.
  • Jag har haft två konstutställningar en i påskas tillsammans med klassen och en på underbara Wikdagen med en liten egen utställning - min första (och kanske enda) utställningen.
  • Jag hade otrolig fin avslutningsmiddag på Wik som jag aldrig kommer glömma.
  • JAG TOG KÖRKORT! Jag kämpade hela sommaren med körlketioner och körkortsteori efter flera års press från mig själv och årets stora nyårslöfte.
  • Jag jobbade helger i våras och sommarjobbade i somras.
  • Jag fyllde 22 år i somras.
  • Jag kom in på en högskoleutbildning.
  • I Augusti flyttade jag till en ny stad och jag kände mig direkt hemma i nya lägenheten och på utildningen.
Det jobbigste med året har dock varit att mormor blev dålig i somras och sen dess har jag försökt hälsa på henne ännu mer än förr. Att veta att hon mår dåligt - vilket gjort att det varit jobbigt för alla har för mig varit jobbigt att se/vara med om. Sen har det varit tråkigt att jag inte har tränat bra detta år heller men det ska det bli ändring på.
 
Nu i början av veckan och 2017 kommer några roligare årsresuméer av 2016.
 
// Elaine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0