Det senaste halvåret har jag grubblat mycket på det här med bloggar. Hur man framstår och hur man vill framstå. Jag har själv blivit så påverkad av större bloggar som hela tiden har soch skriva mer att deras liv är precis som alla andras, inte perfekta, att det tar oherhört mycket tid att ta de där bilderna t.ex och att  kläder oftast är lånade. Jag med andra ord. Man ska vara kritisk, det finns en baksida till allt.
 
 
Jag har själv funderat på om jag ska sluta blogga. Har bloggen blivit för enformig?
Jag har alltid tänkt att jag bloggar för min egen skull - för att jag älskar att fota, göra klädkollage, sätta ihop outfits och skriva av mig om vardagen. Dock tycker jag att det är viktigt att tänka på vad man delar med sig av på nätet. Allt kan man få komma och ställa sig till svars för.
 
 
Sen det där hur jag framstår? Jag hoppas att man förstår hur mycket jag älskar kläder, design, smink, franska  och pudlar bl.a (lite för mycket). Jag hoppas att man förstår att jag vill dela med mig av min kreativa sida här i fall att jag aldrig når det drömjobbet. Ja jag hoppas att jag inte uppmanar till stor shoppinghets med all min reashopping, att man förstår att majoriteten av alla mina bilder inte är smickrande och som en tjej som inte är för självgod. Ja jag hoppas att det är klart att jag är en tjej som kämpar varje dag, grubblar för mycket med det ena och de andra. Men att jag inte vill skriva för mycket tungt och negativt här i bloggen för jag vill att jag och andra ska kunna fly hit när man mest vill bli glad. Den ska spegla min glada sida. Men kanske skulle jag sluta blogga och "hänga" på nätet?
 
En perfekt människa finns inte. Jag måste fortsätta påminna mig själv om det.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0