I April 201 6 började folkisåret lida mot sitt slut. Samtidigt som jag försökte tillbringa så mycket tid som möjligt på Wik innan slutet var jag ju tvungen att hälsa på lammen hos Niclas. Att mata flasklammet björn med nappflaska var roligast för han var så busig och hungrig - han försökte alltid äta på en. Men på Wik hade jag ståltrådskroki, kollektionsgenomgång och jag jobbade på som en galning inför vårutställningen (och även lite med arbetsprover - även om den mesta energin gick till vårutställningen). Annars var det många fina vårdagar så jag tog massa promenader/sprinturer i skogen och njöt av tillvaron. Alexandra var i prag med skrivaklassen en vecka men sen när hon kom tillbaka åkte vi in till stan och åt sushi - efter det var jag fast i sushiträsket.
 
 
I Maj 2016 fortsatte jag att av ett otroligt fint vårväder på wik. Det var varmt så vissa dagar kunde jag gå barbentt, stå ute och måla och sitta ute och äta på lunche!. Amanda kom och hade picknick med mig en dag och en annan dag gick jag, Alexandra och Amanda från Wik till Roparberget och hade picknick med massa jordgubbar. Mitt i allt kom det ett nytt oväntat lamm hos Niclas men jag tillbringade nästan all tid på Wik. För det var dags för Wikdagen och för vår del innebar det en ällmän utställning och min första lilla egna uställning. Det var så roligt och Josefin och Ian, + min familj och Niclas var snälla som kom och beskådade allt. Sen var det dags för avslutningsmiddag och någon dag senare avslutning i slottet. Detta var verkligen höjdpunkten på hela folkisåret, det tråkiga var bara att året var slut... Men att Ann-Kristin kom tillbaka från Tyskland efter 2 månader, till Wikdagen var det bästa. Hur som helst var Maj verkligen den finaste och underbaraste månaden på detta år. Jag ser tillbaka på den med så mycket värme.
 
 
 
I Juni 2106, direkt efter Wik var slut och jag hade varit tvungen att flytta hem igen, höll jag på med arbetsprover till Beckmans. Efter det började kampen om körkortet med en massa timmar ute i solen på balkongen med körkortsplugg och sen började jag med att ta körlektioner intensivt innan sommarjobbendet skulle dra igång. Jag bockade av både 11 lektioner, risketta och rsik tvåa. Men mitt i all körkortstress var jag bjuden på Niclas kusins studentfirande och sen fyllde Niclas 22 år på nationaldagen som vanligt. Sen blev det en parmiddag hos Josefin och Ian, en lunch på stan med Amanda, samt en kväll efter jobbet hos Markus - för att ta ikapp allt efter folkisåret. Farmor fyllde sen hela 80 år vilket innebar kalas. Sedan blev det en shoppingdag i Stockholm med Linnea och inläming av arbetsproverna. Tillsist blev det midsommar, en regnigt och kallt sådan, som spenderades med Markus och Nicas i badtunnan.
 
Fortsättning följer...
 
 // Elaine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0