I Juli 2016 jobbade jag på som allra mest. Jag hade ju jobbat varannan helg under hela våren men nu var det jobb nästan varje dag (som vanligt i Juni) men de dagar när jag inte jobbade tog jag fortfarande några körlektioner och körde med pappa (i åskoväder bl.a). På kvällarna gjorde Niclas och jag goda middagar och badade badtunna. Det blev en tur till havet också men det blev inget bad där eller i en sjö alls det här året. Pappa och Mamma fyllde som vanligt år men det firades bara med goda middagar efter att jag hade slutat jobba. Men det blev nåfon shoppingdag med mamma där det bästa fyndet för det här året gjordes. Några dagar var Niclas och jag även hundvakt och en kväll grillade vi med Niclas vänner. En annan kväll blev det kvällsfika hos Amanda. 
 
 
I Augusti 2016 låg mormor på sjukhus sedan någon vecka i slutet på Juli. Jag fyllde 22 år så min födelsedag spenderades hos mormor på sjukhuset och sen med middag på stan med Niclas. Sen var jag dtill mormor många gånger så sen i slutet av Juli hade jag en oro kring mormor. Efter att ha blivit antagen till högskolan i mitten på Juli fick jag också en studentlägenhet. Men jag försökte att ha lite semester med familjen innan jag skulle flytta och börja skolan igen så vi gjorde en båtutflykt och roadtrip.Jag fick också in en fika hos med några från Wik för att höra var alla skulle ta vägen.
 
Sen hade jag mitt födelsedagskalas med en hemmagjord tårta och presenter till flytten. Mitt i allt detta blev det också en del morgonsimmat med mamma och väldigt mycket intensivt körkortsplugg. Jag klarade körkortsteorin men kuggade uppkörningen vilket gjorde mig riktigt nedstämnd. En dag på Mall of Scandinavia för första gången med Robin och Niclas och massa flyttshopping på IKEA fick bli en liten tröst. Sen den 22 Augusti flytttade jag till en ny stad och ny högskola. Så det blev mycket pysslande i nya lägenheten innan skolan började. Både Niclas och Robin hjälpte mig samtidigt som jag njöt utav sommarväder och utforskade min nya stad.
 
 
 
September 2016 efter att ha blivit välkommnad till mina nya högskola var det matmarknad på stan med Amanda. Jag var helt överklycklig av att få handla riktiga macarons av riktigta fransoser och att sommarvärmen höll i sig till mitten av månaden. Jag tog massa promenader och cykelturet¨till affären. Tvåorna hade fixat en liten rolig och pysslig inspark till oss som förvandlades till en modevisning på kvällen. Första kursen på högskolan gick bättre än förväntat och jag trivdes bra i mitt nya hem. Jag skissade varje dag, jobbade på grubbarbete och var på födelsedagmiddag med några i klassen en kväll.
 
Men jag var också hem och hälsade på alla, mormor, famljen, Niclas och Josefin och Ian. Samt KÖRDE UPP en andra gång och den här gången klarade jag det! Tyngden och nedstämndheten som hade hängt över mig sen en månad tillbaka blev äntligen till en lättnad men jag kunde inte riktigt ta in det, delvis pågrund av att jag var mitt uppe i grupparbetet i skolan som krävde mig närvaro.
 
Fortsätting följer..
 
// Elaine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0