Söndagens gäst Dani och Stina. Foto: Johanna Fellenius / SR.
 
Bildkälla: Sverigesradio.se
 
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/859204?programid=4604
 
Följ den ovanstående länken och hitta en radiointevrju mellan Stina Wollter och Dani Kouyaté. Båda två har jag haft som lärare på folkis förra året. Dani är teaterlärare men hans lektioner handlade om att våga vara fri och inte tänka så mycket. Det var jättesvårt för mig och de är de jobbigaste (få) lektioner som jag varit på - även om det var nyttigt. Men han är en väldigt intressant person. Han har ett lugn och förstånd som han lyckades förmedla. Synd var det kanske att jag inte pratade franska med honom men jag var för feg för det. 
 
Hur som helst är det mysigt att lyssna på dem så här en måndag. Dani pratar mest engelska, precis som på hans lektioner. De är givande att lyssna på hans livshistoria från Afrika, via Frankrike till Sverige.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0