Här är brödrosten som jag designade i förra kursen, samtpresnterade förra veckan. När man ser det kan man som sagt inte tro att det tar så lång tid men modellen stod jag 12 timmar med i verkstaden. Men eftersom att min design hade mycket färg kunde jag inte nöja mig med att visa modellen utan gjorde också en CAD-modell med rendering. 
 
Min inspiration och målgrupp var min egen stil och därför blev det runda former och utstickande atribut. Jag älskar ju allt som glimmar och sticker ut. Däremot är ju inte den målgruppen så stor, det är det som är utmaningen. Men jag är supernöjd med min rendering. Modellen hade jag kunnat jobba längre på och jag hade gärna utvecklat designen om projektet varit längre.
 
Funktionen med brödrosten är att den är smal då formen gör att den är väldigt lång. Men istället  tar den mindre plats på bredden och man kan rosta en lingogrova eller limpa om man inte vill rosta två toast. Rostar man en toast blir sidorna jämnt rostade, tillskillnand från om man bara rostar en skiva i en vanlig brödrost.
 
// Elaine
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0