Här är senaste skolprojektet i kritisk design som påbörjades förra veckan och avslutades idag(förhoppningsvis) med redovsning i onsdags. Trots att jag var sjuk förra veckan och inte trodde att jag skulle få fram någonting tycker jag att jag lyckades ganska bra.
 
Kritisk design/konceptdesign handlar om att uppmärksamma ett problem istället för att lösa det, lite som konst. Så jag valde att uppmärksamma skönhetsidealet, att vara så smal som mljligt. Därför har vi här ett måttband, som ser ut som ett bälte för att unga tjejer ska kunna börja i tid. Går man över mot den röda skalan (+ 69 cm) i midjemått kan man knappt ha det på sig. Ja jag tror ni förstör, jag vill provocera. Väcka reaktion.
 
// Elaine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0