Här kommer del två av min årsresumé, sommarmånaderna:
 
Maj
 
Maj: Värmen kom med Maj så jag tog en hel del kvällspromenader med Camilla. Vid morsdag (när jag förövrigt hälsade på mamma och mormor) var det så varmt i min lägenhet att Niclas och jag var tvungna att ta ett morgondopp i ån. Pågrund av vädret hängde jag också mycket i parken läsandes. På skolfronten började jag en ny kurs som innebar repetetion i grafisk design och foto men också slipat en modell i verkstaden som en galning, i slutet på kursen innan. Sen var det entreprenörsdagen då Markus Oscarsson och Bingo Rimer kom och föreläste. Som nöjde följde jag som vanligt Eurovison slaviskt och sedan var Niclas och jag tillbaka till Wik, på Wikdagen för att höra hans kusin sjunga och spela. Tillsist kom Josefin och Ian på besök - vilket innehöll en picknick, sommarpromenad och middag på stan. 
 
Juni 
 
Juni: I Juni åt jag mycket snittar, smörgåstårta och god mat. Treorna hade slututställning och sen var jag bjuden på smörgåsbord och båttur av Niclas familj. Sen åkte jag hem över sommaren för att gå på Niclas kompis Tessis examensmiddag, hjälpa Niclas att flytta, shoppa i Stockholm med Amanda, fira farmors födelsedag, bada badtunna och ha picknick i sommarvärmen, träffa några gamla konstkompisar från folkis, gå på bio (Wonder Woman), bruncha på Ikea och firat midsommar både med min familj och Niclas. Allt innan jobbet började. Men vi hann också med några dagar hos mig med minigolf och djurparksbesök innan det drog igång. Juni var alltså en ledig månad utan skola och jobb.
 
Juli
 
Juli: Sommarjobbet började med Juli, vilket var tungt. Plus en extra extra  nedstämd dag när jag bara bröt ihop och inte ville göra någonting längre.. När jag var ledig var jag och simmade med mamma några gånger, gjorde lite sightseeing på "hemmaplan", tog sommarens första kvällsop med Niclas och Markus, grillade hos Josefin och Ian, åt glass med både Ellinor, Frida, Linnea och Josefin, tränade ett corepass i kvällsolen. När mamma och pappa sen fyllde år firades det bl.a med paj och färska bär hos mormor. Dessutom gjorde jag och Robin en roadtripp till sommarstugan över dagen där pappa var.
 
Augusti
 
Augusti: I början av Augusti fyllde jag 23 år. Dock firades födelsedagen på jobbet men när jag kom hem blev det smörgåstårta till middag. Annars sommarjobbade jag de tre sista veckorna (utav 6) och var helt slut efter det. Men då var det snart dags att åka tillbaka till skolan. Före det hann jag i alla fall träffa farmor, faster och mormor för att fira min födelsedag. Jag hann också gå på kvällskonsert, åka  havet, besöka en 4H-gård, ta ett kvällsopp, äta kräftor, fika med Amanda i Mall of Scandinavia, se på Reign med Niclas. Lagom till skolstart blev jag också dunderförkyld. Men det var skönt att jag var någonlunda frisk till terminstarten igen.
 
Sista delen och fortsättning på 2017 följer...
 
 // Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0