Första veckan på 2018 har gått och här är sista delen på årsresumén från 2017:
 
September 
 
 
September: Terminen drog igång med läsandet och en lång hållbarhetskurs. I samma veva hade vi tvåor inspark för de nya ettorna och jag tog upp tecknandet igen. Sen i slutet på månaden gjorde vi en turné med studiebesök i norra hälsingland. På helgen hade jag fortfarande sommarmodet i och umgicks med familjen, farmor och mormor. En helg kom Robin till mig och bjöd mig på Pinchos, en annan kom Niclas och halvbjöd (Haha) på Olearys och en tredje helg var jag på kräftskiva hos Niclas kompisar. Sen var jag hundvakt en helg också.
 
Oktober
 
Oktober:  I början på månaden var mamma på besök och bjöd på middag och spontanbio. Men jag var också hem och i samma veva som jag klippte mig, gjorde jag och Robin en bil/shoppingutflykt. Jag passade på att njuta av hösten och tog soliga promenader. Josefin kom också på besök en dag och en helg var Niclas och jag på internationel matmarknad och köpte fudge/macarons. Sen kom jag igång med träningen (provade core och zumba-pass) men det varade bara månaden ut. I skolan började ett nytt projekt med ett studiebesök till Lith Lith Lundin i Trosåker. Sen i slutet av månaden, vid halloween fyllde Robin år, så efter en halloweenfest med skolan åkte jag hem och firade honom med en god middag.

 
November
 
November: November började med att Niclas och jag firat 7-årsdag och Robin flyttade men jag hade för mycket i skolan pågrund av kurslut och uställning. Så vi han inte träffas eller hjälpta till med flytten (det gick bra ändå). Sen skulle jag iväg på stuideresa till Varberg (Jag "sov" på fästningen) och i samma påbörjade jag en ny, kort och intensiv kurs. Efter det var jag helt slut men fick äntligen se Robins nya lya och gå på modemässan med mamma som ett sätt att umgås. I skolan fortsatte det sen med grupparbeten (något som vi hade konstant hela hösten) - tungt! Men materialshopsen i månadens kurs var roliga - vi gjorde bl.a eget papper. Sen i slutet av månaden var jag på inflyttningsfest hos Niclas kompis Ellen. Niclas och jag var utklädda till Stålmannen och Lois (E)laine.
 
December
 
 
December: Hela månaden var mycket mer julig än jag är van vid. Vid första advent hade jag besök på stan av både Amanda, hennes mamma och min familj. Invingen av julbocken blev det också. I skolan ställde ut affischer som vi gjorde i början av hösten, avslutae en materialkurs och började en ny teorerisk kurs. Vid det här laget var jag helt slut efter hela hösten. Men det blev inte jättemycket vila över jul då jag hade en fördjupningsuppgift att göra. Men innan jul blev det en lite julavslutning på stan och sen fick jag äntligen träffa alla hemma efter tre veckor. Så det blev julfirande hemma, hos Niclas föräldrar, mormor och farmor. Sen åkte jag till Amanda i Stockholm i mellandagarna och shoppade. Sen firades nyår med Niclas kompisar.
 
 

// Elaine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0