Det måste finnas vissa saker som bara jag går och tänker på här i världen?  T.ex senast var det vilka butiker som har de bästa provrummen. Ja det märks väl att jag är en shoppaholic men det är något speciellt när en butik både har jättefina kläder, snygg inredning, bra musik OCH mysiga och bra provrum?! 
 
Här har jag listat och bedömt butikerna i staden där jag bor, kanske skiljer det sig massor från butik och butik men:  
 
Bikbok - Bikbok hade förrut tre små hemska provhytter som var otroligt trånga men nu när de flyttat till en större lokal är provrummen helt magiska med en snygg målning (i form av kamera eller fotoljus) längs ena sidan, en bra spegel och bra ljus, flera krokar och två draperin. 4/5.
 
Gina Tricot - Gina har en hylla att lägga t.ex i mtt fall glasögonen på. Dock är draperit inte så mycket att hurra för. 3/5 tackvare hyllan som många andra provrum saknar.
 
VILA - Vila har lyxiga provrum med härliga och rediga draperier och textilier. Sen finns det på en VILA en soffa utanför. Perfekt för personer som väntar utanför! 4,5/5
 
Lindex - Lindex är nog den butik som har allt. Bra utrymme och draperin, en pall och flera krokar där det över står om det ska hängas tillbaka eller köpas samt storleksrekomentationer. 5/5 toppbetyg! 
 
New Yorker - Jag struntar nästan i att handla eftersom jag inte orkar prova när jag går in på New Yorker (För jag handlar aldrig utan att prova). Provrummen är mitt i butken och inte alls mycket att gömma sig i med sneda dörrar och lite plats. Dessutom är det inga vägga mellan provrummen vilket känns obekvämt. Med andra ord är det verkligen en provHYTT. 1/5
 
Cubus - Cubus har det mesta som man frågar efter i ett provrume. Två speglar, en bänk längs ena väggen (superbra!) och krokar. Dock vet jag inte varför det alltid känns lite smutsigt där... 3,5/5
 
H&M - Det är riktigt bra att H&M's dörrar har handtag, det känns bekvämt. Annars är de väl ganska vanliga. 3,5/5
 
Vero Modas - Deras provrum andas också lyxiga med draperin, speglar, krokar och ofta pall. 4/5
 
Helst ska alltså ett provrum ha flera krokar, bra ljus, rediga draperier, ligga avskillt från övriga delen av butiken, fler speglar, bra utrymme och en stol/pall. 
 
Vad säger ni? Någon som håller med mig? 
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0